Mariquita Mariquita
418
BLOG

Jak zmanipulować czyjąś wypowiedź - lekcja wg Onetu.pl

Mariquita Mariquita Polityka Obserwuj notkę 32

Przeczytałam właśnie notkę na Onecie pt. Europoseł: teraz kolej na krzyż na Giewoncie. Europoseł Janusz Wojciechowski, opisuje sprawę usunięcia krzyża z Rysów, zahaczając również o ogólnonarodową wojnę o krzyż. Po przeczytaniu tegoż tekstu, muszę przyznać, że poczułam oburzenie. Jako że należę do obróńców krzyża (każdego krzyża, nie tylko tego 'pałacowego'; już byli tacy co z religią walczyli i nie kojarzą mi się zbyt dobrze) niesmak wzbudziły we mnie kolejne zdania napisane przez wyżej wymienionego polityka. Oto i one (wraz z odpowiednim komentarzem ze strony redaktorów):

'Wojciechowski pisze o krzyżu na Rysach, który ustawili GOPR-owcy, w setną rocznicę swojej organizacji i na pamiątkę tych, którzy zginęli ratując życie innych. Krzyż został ustawiony bez planu zagospodarowania przestrzennego, bez ogólnych warunków zabudowy oraz bez pozwolenia starosty.

"Krzyż na Giewoncie góruje nad Zakopanem, a przecież w Tatry nie tylko katolicy przyjeżdżają, lecz ludzie różnych wyznań, a także bezwyznaniowcy i ateiści. Nie można ich tak niegodziwie drażnić widokiem krzyża" - pisze polityk.

Europoseł zwraca uwagę, że krzyże na górach mogą być zdjęte bez interwencji obrońców krzyża. "Obrońcy to ludzie przeważnie starsi i na takie Rysy czy Giewont trudno im się wdrapać" - pisze Wojciechowski dodając , że wszystkie zdjęte krzyże powinny być przeniesione do kościołów. "W przyszłości posłużą jako eksponaty, gdy kościoły zostaną zamienione na muzea ateizmu" - dodaje Wojciechowski.'

http://wiadomosci.onet.pl/2215168,11,europosel_teraz_kolej_na_krzyz_na_giewoncie,item.html

Nie wiem czemu podkusiło mnie, żeby wejść na blog europosła i przeczytać wpis w oryginale, bez obróbek, bo zazwyczaj tego nie robię z czystego lenistwa. Jakież było moje zdziwienie, kiedy po przeczytaniu tego tekstu okazało się, że pan Wojciechowski wcale nie jest przeciwnikiem krzyża. Ba, napisał mocno sarkastyczny tekst skierowany we władze i tych, którzy z wszelkimi symbolami religijnymi walczą, gdyz ich działania zakrawają już na absurd.

http://januszwojciechowski.blog.onet.pl/Zdjecie-krzyza-z-Rysow,2,ID413605192,n

No dobrze, więc albo ja mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem i cierpię na wtórny analfabetyzm albo ktoś w redakcji Onetu nie bardzo wie o czym pisze, albo po prostu ten osobnik wykazał się baaardzo złą wolą wyrywając z kontekstu co poniektóre zdania tak, aby wydawało się, że europoseł Wojciechowski również krzyża w przestrzeni publicznej nie akceptuje. Teraz tylko pojawia się pytanie - po co? W jakim celu? I jak często dziennikarze tego portalu posuwają się do tego typu praktyk?

I jak tu ufać prasie...

 

Mariquita
O mnie Mariquita

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka